|
dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik, prof. nadzw. UKW Przewodnicząca Komitetu Naukowego
Pedagog specjalny, psycholog, logopeda, kierownik Zakładu Pedagogiki Specjalnej i Logopedii na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Autorka programu pierwszych w Polsce studiów podyplomowych Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja (WSP w Łodzi, 2003) oraz wielu publikacji nt. zaburzeń słuchu, mowy i komunikacji, wczesnego wspomagania rozwoju, rzecznictwa i pracy socjalnej na rzecz osób z niepełnosprawnością, w tym z zaburzeniami psychicznymi. Jako konsultantka WODN w Zgierzu ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych wspiera nauczycieli szkół i przedszkoli w projektowaniu działań edukacyjno-terpeutycznych, m.in. dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Specjalistka poradni wsparcia psychospołecznego, współzałożycielka stowarzyszenia SPONiS „Tacy Sami” koordynującego na terenie woj. łódzkiego program domowej rehabilitacji małych dzieci z uszkodzonym słuchem. Wybrane monografie: Schizofrenia w kontekście nauk społecznych: osoba chora na schizofrenię w obszarze zainteresowań pedagogiki specjalnej (2015, współaut.), Praca socjalna z osobami z niepełnosprawnością i ich rodzinami (2014), Praca socjalna z osobami z zaburzeniami psychicznymi i ich rodzinami (2014, współaut.), Praca socjalna z osobami bezdomnymi (2014), Głusi. Emancypacje (2013), Przekaz pantomimiczny w komunikacji z dzieckiem niesłyszącym (2004), Problemy rzecznictwa i reprezentacji osób niepełnosprawnych (2009, red.).
|
|
dr Agnieszka Hamerlińska-Latecka Przewodnicząca Konferencji
neurologopeda, pedagog, psycholog sp. kliniczny, specjalistka w zakresie zaburzeń mowy i połykania o podłożu nowotworowym (onkologopedii). Adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Specjalnej i Logopedii, kierownik Pracowni logopedycznej. Współpracuje z Polskim Towarzystwem Laryngektomowanych we Wrocławiu i Sosnowcu. Autorka strony onkologopeda.pl. Prowadzi zajęcia ze studentami logopedii oraz na podyplomowych studiach w zakresie neurologopedii. Kierownik studiów podyplomowych OLIGOFRENOLOGOPEDIA z TERAPIĄ DYSFAGII. Autorka artykułów z zakresu logopedii oraz monografii: Onkologopedia - logopedia wobec chorób nowotworowych (2015) Interdyscyplinarność w logopedii (red. współautor, 2014) Dyslalia - psychospołeczny aspekt terapii logopedycznej (2012)
|
|
dr Agnieszka Kamyk-Wawryszuk Sekretarz Konferencji
surdopedagog, tyflopedagog, oligofrenopedagog, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel edukacji przedszkolnej, etnolog, adiunkt na UKW w Bydgoszczy. Doświadczenie zawodowe: nauczyciel wspomagający w klasie integracyjnej (przedszkole, szkoła podstawowa, liceum ogólnokształcące), wychowawca w przedszkolu, rewalidant w szkole podstawowej, instruktor prowadzący zajęcia rękodzielnicze. Prowadząca warsztaty z zakresu wspomagania rozwoju dziecka, elementów arteterapii wykorzystywanych na zajęciach terapii pedagogicznej oraz rewalidacji indywidualnej, dostosowywania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychosomatycznych uczniów z dysfunkcjami rozwoju.
|
|
mgr Monika Banaszczyk Sprawy administracyjne
Psycholog. Studia magisterskie ukończyła na Uniwersytecie Łódzkim, na którym kontynuuje naukę na studiach licencjackich. Studentka studiów doktoranckich z pedagogiki na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Zainteresowania naukowe oscylują w kilku kierunkach: osobowości, stygmatyzacji, niepełnosprawności, analizy semantycznej i uzależnień. Zawodowo pracuje z dziećmi z zaburzeniami. Pomaga im w trenowaniu umiejętności społecznych.
|